Kundanpassade slam och spolbilar


Helt kundanpassat med unika möjligheter.

Typ 0, Slambil.

Typ 0 är vår enklaste byggnation för transport av olika typer av slam. Tanken byggs i rostfritt material men det går givetvis att uppgradera till syrafast. Påbyggnationen byggs utan tipp och utan hjälpram och med renslucka bak för en lägre tjänstevikt och bättre lastförmåga. Vi anpassar tankens storlek till det chassie som kunden väljer och givetvis är alltid vårat mål att kunden ska få med så mycket material som möjligt. Kunden kan givetvis anpassa påbyggnationen efter egna önskemål, med skåp, manluckor, antal fack och mycket mer. Tillsammans med kunden och våra konstruktörer gör vi vad vi kan för att få en så optimal bil som möjligt för ändamålet.

ECO-Styrning ™

Alla våra bilar har Eco-styrning. Läs mer om Eco-Styrning

Byggs oftast med Jurop PR200 Kompressor

Kontakta InterConsult

Vi bygger utifrån dina önskemål!

Typ 1, Slambil.

Typ 1 är vår byggnation som är optimal för transport av olika typer av slam. Tanken byggs i rostfritt material men det går givetvis att uppgradera till syrafast. Påbyggnationen byggs med tipp och hjälpram och med öppningsbar bakgavel. Vi anpassar tankens storlek till det chassie som kunden väljer och givetvis är alltid vårat mål att kunden ska få med så mycket material som möjligt. Kunden kan givetvis anpassa påbyggnationen efter egna önskemål, med skåp, manluckor, antal fack och mycket mer. Tillsammans med kunden och våra konstruktörer gör vi vad vi kan för att få en så optimal bil som möjligt för ändamålet.

ECO-Styrning ™

Alla våra bilar har Eco-styrning. Läs mer om Eco-Styrning

Byggs oftast med Jurop PR200 Kompressor

Typ 2, Slambil med Spoltillsats.

Typ 2 är vår slambil med spoltillsats, ca 3 m3 vatten. Av vissa kallad minikombi. Här kan man välja att ha vattentanken som toppvatten (Sadeltankar ovan Slamtank) eller framvatten (Ett fack i slamtanken). Tanken byggs i rostfritt material men det går givetvis att uppgradera till syrafast. Påbyggnationen byggs med tipp och hjälpram och med öppningsbar bakgavel. Vi anpassar tankens storlek till det chassie som kunden väljer och givetvis är alltid vårat mål att kunden ska få med så mycket material som möjligt. Kunden kan givetvis anpassa påbyggnationen efter egna önskemål, med skåp, manluckor, antal fack och mycket mer. Tillsammans med kunden och våra konstruktörer gör vi vad vi kan för att få en så optimal bil som möjligt för ändamålet.

ECO-Styrning ™

Alla våra bilar har Eco-styrning. Läs mer om Eco-Styrning

Byggs oftast med Jurop PR200 Kompressor och HPP spolpump

Typ 3, Kombispolbil.

Typ 3 är vår stora kombispolbil med lika mycket vatten som slam. Jämnfört med typ 2 så får man även en kraftigare spolpump och spolslangar placerade i det öppningsbara bakskåpet. Vattentanken byggs utanpå slamtanken och på taket så sitter ofta en slangkasset med sugbom. Tanken byggs i rostfritt material men det går givetvis att uppgradera till syrafast. Påbyggnationen byggs med tipp och hjälpram och med öppningsbar bakgavel. Vi anpassar tankens storlek till det chassie som kunden väljer och givetvis är alltid vårat mål att kunden ska få med så mycket material som möjligt. Kunden kan givetvis anpassa påbyggnationen efter egna önskemål, med skåp, manluckor, antal fack och mycket mer. Tillsammans med kunden och våra konstruktörer gör vi vad vi kan för att få en så optimal bil som möjligt för ändamålet.

ECO-Styrning ™

Alla våra bilar har Eco-styrning. Läs mer om Eco-Styrning

Byggs oftast med Jurop PR250 Kompressor och Pratisolli Spolpump 400l/145Bar.

Kontakta InterConsult

Se även våra Conceptbilar

Priseffektivt alternativ som vi bygger frekvent.

Slamsläpvagn 3 eller 4 axlar

Slamsläpvagnarna byggs med fribärande tankar för att få så hög nyttolast som möjligt. Antalet fack och volym anpassar vi efter kundens behov.
3 & 4-axlig släpvagn med slamvolym mellan 24-32m3. Tankmaterial i Rostfritt eller i syrafast tryckkärlsstål. Kunden kan givetvis anpassa vagnen efter egna önskemål, med skåp, manluckor, antal fack och mycket mer. Tillsammans med kunden och våra konstruktörer gör vi vad vi kan för att få en så optimal vagn som möjligt för ändamålet.

Kontakta InterConsult

Slamsläpkärra 2 eller 3 axlar

Slamsläpkärrorna byggs med fribärande tankar för att få så hög nyttolast som möjligt. Antalet fack och volym anpassar vi efter kundens behov.
2 eller 3-axlig släpkärra med slamvolym mellan 15-20m3. Tankmaterial i Rostfritt eller i syrafast tryckkärlsstål. Kunden kan givetvis anpassa vagnen efter egna önskemål, med skåp, manluckor, antal fack och mycket mer. Tillsammans med kunden och våra konstruktörer gör vi vad vi kan för att få en så optimal vagn som möjligt för ändamålet.

Kontakta InterConsult

Slamsläpvagn med tipp

Tippande slamsläpvagnar byggs med tippram av höghållfasthetsstål för att kombinera styrka och få så hög nyttolast som möjligt.
Tippsläpvagnen är 3-axliga och med en slamvolym på 22 m3 i ett fack. Tankmaterial i Rostfritt eller i syrafast tryckkärlsstål. Kunden kan givetvis anpassa släpet efter egna önskemål, med skåp och  manluckor mm. Tillsammans med kunden och våra konstruktörer gör vi vad vi kan för att få en så optimal lösning som möjligt för ändamålet.

Kontakta InterConsult

Slamsläpkärra med tipp

Tippande slamsläpkärra byggs med tippram av höghållfasthetsstål för att kombinera styrka och få så hög nyttolast som möjligt.
Tippsläpkärrorna är 3-axliga och med en slamvolym på 18 m3 i ett fack. Tankmaterial i Rostfritt eller i syrafast tryckkärlsstål. Kunden kan givetvis anpassa släpet efter egna önskemål, med skåp och  manluckor mm. Tillsammans med kunden och våra konstruktörer gör vi vad vi kan för att få en så optimal lösning som möjligt för ändamålet.

Kontakta InterConsult